جستجو در نتایج:

قیمت

  • از تومان
  • تا تومان
نمایش کالاهای موجود

تب سنج و دماسنج

از علت های بروز تب واکنش دفاعی بدن در برابر بیماری است و یکی از علائم وجود عفونت در بدن است. دمای طبیعی بدن 37 یا 38 درجه است و دمای بالای 38 درجه بسیار خطرناک می باشد و نشان دهنده ی بیماری است. از این رو والدین برای کنترل بیماری و تب کودکان باید همیشه یک تب سنج یا دماسنج همراه خود داشته باشند. این وسیله می تواند در مدت زمان اندکی دمای بدن کودک را اندازه گیری کند و به شما اطلاع دهد. اندازه گیری دما توسط تب سنج از راه های مختلفی انجام می شود. از جمله این راه ها، اندازه گیری از طریق دهان و با قرار دادن تب سنج در زیر زبان، اندازه گیری دما در زیر بغل و اندازه گیری از طریق پیشانی هستند. چیکو (Chicco)، ایزی لایف (Easy life) بی ول ( B.Well) و امرن (Omron) از برندهای معتبر و با کیفیت تب سنج و دماسنج کودک هستند.

انواع تب سنج یا دماسنج برای اندازه گیری دمای بدن کودک

تب‌ سنج‌ دیجیتالی زیرزبانی یا دهانی: این تب سنج ها جزو تب سنج های دیجیتالی معمولی هستند و مناسب برای کودکان بالای چهار سال می باشند که می توانند به راحتی آن را زیر زبان خود نگه دارند.

تب‌ سنج‌ دیجیتالی زیر بغلی: این تب سنج نیز مانند نوع زیر زبانی جزو تب سنج های دیجیتالی معمولی می باشد که دمای بدن را از طریق زیر بغل اندازه گیری می کند. اما نسبت به تب سنج های گوشی و پیشانی دقیق نیستند.

تب‌ سنج‌‌ چند منظوره: تب سنج های چند منظوره ساده ترین و دقیق ترین نوع تب سنج ها هستند. از این تب سنج ها هم می توان به صورت زیر بغلی و هم به صورت زیر زبانی استفاده کرد. این تب سنج ها دمای بدن را با کمک سنسوری که در قسمت فلزی آن قرار دارد اندازه گیری می کند. از ویژگی های این تب سنج قیمت پایین آن نسبت به سایر تب سنج ها می باشد.

تب‌ سنج پیشانی: تب سنج های پیشانی دمای بدن را از طریق پیشانی و توسط یک اسکنر مادون قرمز اندازه گیری می کند. این تب سنج ها نسبت به مدل های قبل قیمت بالاتری دارند. از این تب سنج ها برای اندازه گیری دمای در همه ی سنین کاربرد دارند و در بسیاری از بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

تب سنج درون گوشی: این مدل از تب سنج ها با قرار گرفتن در گوش و با کمک اشعه ی مادون قرمز دمای بدن را اندازه گیری می کنند. این تب سنج ها مناسب استفاده برای کودکان بالای دو سال می باشد. کار با این تب سنج ها کمی سخت است زیرا باید در جای درستی قرار بگیرد تا بتواند دمای بدن را به طور دقیق اندازه گیری کند.

تب سنج های لیزری (بدون تماس): تب سنج های لیزری پرطرفدارترین نوع تب سنج ها هستند. این تب سنج ها به دلیل بدون تماس بودن بسیار بهداشتی هستند.

تب سنج جیوه ای: تب سنج های جیوه ای از جنس شیشه می باشند که درون آن جیوه قرار دارد. اما این تب سنج ها امنیت پایینی دارند. چرا که احتمال شکسته شدن آن و بیرون ریختن جیوه و در نهایت مسمومیت وجود دارد، زیرا جیوه یک ماده مسموم‌ کننده است.

دماسنج دیجیتال پستانکى: دماسنج های پستانکی مناسب کودکانی هستند که از پستانک استفاده می کنند، به شکل پستانک هستند و دماسنج و یا سنسور الکترونیکی درون آن قرار دارد. برای اندازه گیری دمای بدن، کودک باید آن را به مدت سه دقیقه در دهان خود نگه دارد. این دماسنج ها نسبت به سایر دماسنج ها دقت اندازه گیری کمی دارد.

تب سنج نواری: ساده ترین نوع تب سنج ها، تب سنج نواری می باشد که دمای برای اندازه گیری نیازی به باتری ندارند. این تب سنج ها به طور کامل به پیشانی چسبیده می شود و دمای بدن را از روی تغییر رنگ نوار در سریع ترین زمان بین 15 تا 30 ثانیه مشخص می کند. استفاده از این تب سنج ها آسان و ساده است اما دقت کمی در اندازه گیری دمای بدن دارند، به همین جهت برای اندازه گیری دمای بدن کودکان و نوزادان توصیه نمی شود.

نکات مهم هنگام خرید تب سنج و دماسنج کودک

اولین و مهم ترین ویژگی که باید یک تب سنج داشته باشد دقت بالا در اندازه گیری دمای بدن است. پس هنگام خرید تب سنج حتما از دقت بالای اندازه گیری آن اطمینان حاصل کنید. نکته بعدی توجه به سن کودک است. به عنوان نمونه تب سنج های دهانی برای کودکان بالای چهار سال توصیه می شود زیرا می توانند آن را زیر زبان خود نگه دارند. تب سنج های پستانکی برای کودکان زیر دوسال و مدل های درون گوشی برای کودکان بالای دو سال مناسب هستند. بعضی از تب سنج ها از حافظه داخلی برخوردار هستند، که در این صورت می توانید میزان دما را در طول زمان های مشخص ذخیره کنید. بعضی از این محصولات نیز دارای پوشش محافظتی یا کاورهای قابل تعویض هستند که مانع ایجاد آلرژی و حساسیت در کودکان می شوند. قیمت تب سنج نیز از دیگر نکات مهم می باشد. اگر نمی خواهید برای خرید تب سنج زیاد هزینه کنید بهتر است سراغ تب سنج های پیشانی نروید. زیرا قیمت آن نسبت به سایر مدل ها بالاتر می باشد.

مقایسه
loading 2 ثانیه
ارسال هشدار اگر قیمت محصول پایین تر از قیمت مشخص شده باشد.
تومان