جستجو در نتایج:

قیمت

  • از تومان
  • تا تومان
نمایش کالاهای موجود

پتو کودک و نوزاد

خواب از نیازهای اصلی نوزادان می باشد به طوری که 22 ساعت در طول شبانه روز هستند. بنابراین هنگام خرید سیسمونی برای نوزادان تهیه ی وسایلی که خواب آرامی را برای آن ها فراهم می کند، ضروری است. پتوی نوزاد یکی از این وسایل می باشد که علاوه بر خواب آرام کودک سبب گرم شدن او نیز می شود و معمولا دارای طرح و نقش های دارای شخصیت‌های کارتونی و یا رنگ‌های شاد هستند. پتوی نوزاد از جنس پشم و پنبه و در انواع مختلفی وجود دارند. از پتو بهتر است برای کودکان زیر 12 ماه استفاده شود زیرا ممکن است با افتادن پتو روی دهان و بینی نوزاد راه تنفس او را بگیرد و دچار خفگی شود. برای کودکان زیر 12 ماه استفاده از کیسه خواب و پتوهای پوشیدنی مناسب تر می باشند. برای حفظ سلامتی کودک باید به سراغ پتوهایی بروید که دارای ویژگی هایی مثل نرم و منعطف، بافت بهداشتی و غیر قابل حساسیت باشند.

آشنایی با انواع پتوهای کودک و نوزاد

پتو سلولی پنبه‌ ای: پتوهای نوزادی از بهترین پتوهای نوزادی هستند. جنس این پتوها صددرصد از پنبه و نخ می باشد. شکل ظاهری پتوهای پنبه ای دارای سوراخ ها و ساختار سلولی است که به همین جهت به به آن ها پتوهای سلولی نیز گفته می شود و به دلیل همین ساختار سلولی بودن جریان هوا در این پتوها به خوبی چرخش پیدا می کند و اگر روی صورت کودک بیفتد برای سلامتی او هیچ خطری ندارد و باعث خفگی نمی شود. بافت پتوهای پنبه ای بسیار سبک است به همین جهت از قابلیت شست و شوی آسان برخوردارند.

پتو بامبو: پتوهای بامبو از جنس گیاه بامبو هستند به همین بسیار نرم و لطیف می باشند. گاهی اوقات در تولید این پتوها از الیاف ابریشمی نیز استفاده می شود که باعث نرم تر و لطیف تر شدن بیشتر این پتوها می شود. الیاف استفاده شده در این پتوها ضد حساسیت و ضد آلرژی هستند که باعث ایجاد حساسیت در کودک نمی شود. پتوهای بامبو تنها یک عیب دارند دیر خشک شدن آن ها می باشد، زمانی که شسته و یا به هر دلیل دیگری خیس شود، زمان زیادی طول می کشد تا رطوبت جذب شده توسط الیاف داخلی آن از بین برود.

پتو مینکی: پتوهای مینکی از الیاف پلی استر ساخته شده اند و دارای ساختاری بسیار نرم و سبک هستند. پتوهای مینکی قابلیت تنفس و عبور جریان هوا ندارند و ممکن است باعث خفگی کودک شوند، به همین جهت باید مراقب باشید که روی صورت او نیفتد.

پتو میکروفایبر: این پتو ساختاری نرم و لطیف و وزن سبکی دارند. یکی از مزیت های این نوع پتوها می توان به قدرت جذب بالای آب و رطوبت اشاره کرد که شست و شوی آن را بسیار سهل و آسان نماید. این پتو از پارچه‌ ی مصنوعی ساخته شده از پلی استر و نخ های ظریف پلی پروپلین تولید می‌ شود. تنها عیب پتوهای میکروفایبر قابلیت اشتعال پذیری آن‌ ها باشد که ممکن است با توجه به وجود وسایل دیگر در اتاق کودک برای سلامتی او خطرناک باشد. این مدل پتوها ضد حساسیت می باشند و هیچ گونه پرز، کرک و یا غباری از خود باقی نمی گذارند و نسبت به پلی استر قابل تنفس تر هستند.

پتو فلانل: پتوهای فلانل از ترکیب پنبه و پشم ساخته شده اند و مناسب برای استفاده در فصول سرد سال می باشند. بهترین راه برای شست و شوی این پتوها استفاده از آب سرد و شست و شو با دست برای کاهش آسیب به پتو می باشد. استفاده از آب داغ برای شستن این پتوها باعث می شود که پتو کوتاه و سفت شود. این پتوها به دلیل گرمای زیادی که دارند مناسب استفاده در فصول گرم سال نیستند.

پتو سلولی آکریلیکی: در ساخت پتوهای آکریلیکی از الیاف مصنوعی و نفت استفاده شده است، به همین جهت ممکن است باعث ایجاد حساسیت های پوستی و مشکلات تنفسی در نوزادان و کودکان شود. این پتوها با وجود ساختار سلولی آن قابلیت تنفس پذیری ندارند. پتوهای آکریلیکی بسیار سبک هستند و یکی از مزیت های آن این است که به هیج وجه چروک نمی شوند.

پتو پشمی: پتوهای پشمی برای جلوگیری کودک از سرما خوردگی و فصول سرد سال مناسب هستند. این پتوها گرما را در خود نگه می دارند و در صورت عرق کردن کودک نیز رطوبت ناشی از آن را به خود جذب کرده و سپس با تبخیر آن در محیط به خنک شدن کودک کمک می کند.

نکات مهم هنگام خرید پتوی کودک و نوزاد

مهم ترین نکته ای که هنگام خرید پتوی نوزادی باید به آن توجه کنید جنس آن است. پتوی مورد نظر شما باید ضخامت کم و وزن سبکی داشته باشد و از قابلیت تنفس پذیری برخوردار باشد تا اگر بر روی صورت کودک نیز قرار گرفت، سبب خفگی او نشود. با توجه به حساسیت پوست نوزادان پتوی نوزادی باید خاصیت ضد حساسیت و ضد آلرژی داشته باشد. برای خرید پتوی کودک و نوزاد به طبیعی بودن الیاف به کار رفته در ساختار پتو توجه داشته باشید. پتوی کودک و نوزاد نباید دارای دوردوزی، اشیا و تزئینات فانتزی و... باشد، زیرا ممکن است کودک این اضافات را وارد دهان خود کرده و باعث مرگ او شود. زیرا ممکن است به دور سر کودک گیر کند و باعث خفگی او شود. اندازه و سایز پتو نیز از نکات مهمی است که باید حتما به آن دقت کنید. اندازه ی مناسب برای پتوی کودک باید طوری باشد که تمام قسمت های نوزاد را پوشش دهد. سایز پتو نباید آن قدر بزرگ باشد که مانع حرکت دست و پای نوزاد شود. از دیگر مواردی که باید در زمان خرید پتوی کودک و نوزاد به آن توجه کنید نحوه ی شست و شوی آن است. بعضی از پتوها به دلیل جنس و الیاف به کار رفته در آن ها فقط باید به صورت دستی آن ها شست اما بعضی دیگر نیز هم به صورت دستی و هم با ماشین لباس شویی قابلیت شست و شو دارند.

مقایسه
loading 2 ثانیه
ارسال هشدار اگر قیمت محصول پایین تر از قیمت مشخص شده باشد.
تومان