جستجو در نتایج:

قیمت

  • از تومان
  • تا تومان
نمایش کالاهای موجود

سایر گروه بندی های ورزش های آبی

ورزش های آبی

ورزش های آبی از ورزش های پرهیجان، نشاط آور، و سالم می باشد و همین موضوع باعث شده تا رشته های متعددی از ورزش های آبی ایجاد و مسابقات مختلفی هم به صورت فردی و هم به صورت گروهی برگزار شود که بعضی از آن ها در آب های پر تلاطم و بعضی دیگر در آب های آرام انجام می شوند. مسابقات المپیک، جام جهانی و... در سراسر دنیا برای آزمودن ورزشکاران برگزار می شود.

انواع ورزش های آبی

شنا: شنا یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین ورزش های آبی می باشد. شنا از جمله ورزش هایی است که به بالا بردن استقامت و تناسب اندام شما کمک می کند. تنوع مسابقات در ورزش شنا زیاد می باشد و شناگران سبک ها و رشته های مختلفی در مسابقات جهانی و المپیک با هم مسابقه می دهند. این مسابقات توسط فدراسیون بین المللی شنا (FINA) برگزار می شوند. نخستین مسابقات بین المللی شنا سال ۱۸۵۸ در استرالیا برگزار شد. ورزش شنا علاوه بر این که یک تفریح سالم می باشد بسیاری از بیماری ها از انسان دور می کند. عینک، کلاه و لباس شنا از لوازم شنا می باشند.

موج سواری: موج سواری از هیجان انگیزترین ورزش های آبی است. در این ورزش ورزشکار سوار بر تخته ای در حالت ایستاده قرار می گیرد و با نیروی امواج و قدرت جهت دهی بر روی آب و میان امواج حرکت می کند و باید بتواند امواج را بشکند و جلوتر از موج به سمت ساحل حرکت کند. این تخته ها دارای جای پا هستند و به همین دلیل موج سوار می تواند قدرت حرکتی آن را کنترل کند. در این ورزش کنترل تعادل نقش بسیار مهمی دارد. انواع مختلفی از موج سواری وجود دارد که بستگی به طول تخته موج سواری، طراحی آن، شکل امواج و نحوه ی سوار شدن بر روی موج دارد، مانند موج سواری بادی و موج سواری بادبادکی. از تجهیزات این ورزش می توان به تخته موج سواری، زیراندازهای آن، تخته های بلند، گیره نگه دارنده تخته به دور مچ پا، شکل و حالت موج، تخته های زانویی یا تخته های نازک نام برد.

قایق رانی: ورزش قایقرانی از جمله انواع ورزش های آبی است که دارای مسابقات جام جهانی و المپیک بوده و طرفداران فراوانی دارد و کاپ آمریکا قدیمی‌ ترین، معتبرترین و منحصر به فردترین مسابقه در رشته‌ ی قایق رانی می‌ باشد. در این ورزش که هم به صورت فردی و هم به صورت گروهی برگزار می شود، بسته به نوع مسابقه قایق رانان در رودخانه، دریا و اقیانوس با هم رقابت می کنند و هماهنگ با هم پارو زده و خود را به خط پایان می رسانند. قایق رانی در آب های آرام که مسابقات روئینگ در آنها برگزار می شود، شامل دو رشته ی ۱. کانوکانادایی (قایقی بسیار باریک است و قایق ران به یک سمت پارو می زند. پاروی کانو یک کفه دارد و سمت دیگر آن به شکل T است که در دست قایقران می باشد.) ۲. کایاک (قایقی باریک است که هدایت آن به وسیله سکان می باشد و قایقران در آن نشسته و پارو می زند. هدف از این ورزش پارو زدن در مسافت های تعیین شده با بالاترین سرعت است، که به صورت تک نفره، دو نفره و چهار نفره برگزار می شود.) می باشد.

اسکی روی آب: اسکی روی آب یکی دیگر از ورزش های آبی می باشد. در این ورزش فرد با استفاده از یک اسکی مخصوص با طول ۱۱۲ سانتی متر که به پا دارد و یک طناب و یا کابل مخصوص بر روی سطح آب به دنبال یک قایق موتوری با سرعتی حدود ۳۰ کیلومتر در ساعت پرسرعت کشیده می ‌شود. در مسیر مسابقات این ورزش موانع و پیچ راه هایی قرار دارد که ورزشکار در حداقل زمان ممکن باید آنها را طی کند. حرکات نمایشی و آکروباتیک برای ورزشکار امتیاز محسوب می شود. از دیدنی ترین این مسابقات مسابقات اسکی نمایشی بر روی آب است که به صورت گروهی برگزار می شود. اسکی روی آب بخش مهمی از تمام مسابقات ورزشی بزرگ شامل بازی های المپیک، بازی های جهانی و مسابقات جهانی است.

جت اسکی: از دیگر ورزش های آبی جت اسکی می باشد که به دلیل این که تلفیقی از اسکی روی آب و موتور سواری می باشد طرفداران بسیار زیادی دارد و از هیجان انگیزترین ورزش های آبی در دنیا است. در این ورزش فرد به وسیله یک موتور آبی بر روی آب حرکت می کند. مسابقات جت اسکی با یک ماشین تک نفره بر روی حجمی از آب و با مهارت خاص ورزشکاران برگزار می شود. حرکت سریع با جت اسکی، پرش از روی سکوهای مختلف و چرخش ها همگی در این مسابقات اجرا می شود. در هر مسابقه بین ۱۰ تا ۲۰ نفر با جت اسکی با هم رقابت می کنند. استفاده از کلاه شنا ایمنی و لباس مناسب و جلیقه نجات مخصوص در حین بازی اجباری است. جت اسکی مانند رانندگی گواهینامه دارد و در سه سطح C (عمومی)، B (قهرمانی کشور) و A (مسابقات جهانی) ارائه می شود و برای تورنمنت های بین المللی فرد شرکت کننده باید حتما گواهینامه A را داشته باشد.

غواصی: غواصی یک ورزش و تفریح جذاب و محبوب می باشد و می توانید زندگی زیر آب و مرجان ها را ببینید. شما برای غواصی به ماسک غواصی، لوله هوا، جلیقه، کپسول هوا و... نیاز دارید. غواصی از جمله ورزش های آبی است که علاوه بر تفریح جنبه ی علمی، تجاری و خدمات عمومی نیز دارد. این ورزش حدود یک دهه است که وارد عرصه تفریحی ایران شده است و در شمال و جنوب پایگاه های مختلف غواصی دارد که کلاس های آموزشی دارند و در مسابقات مختلف نیز شرکت می کنند.

رفتینگ: رفتینگ از ورزش های آبی پر هیجان و پرتحرک می باشد که توسط قایق های بادی بزرگ و کایاک در آب های خروشان و خطرناک رودخانه که پر از صخره و مسیرهای دشوار است در دو رشته سرعتی و کلاسیک انجام می شود. مسیر حرکت در این مسابقات از ورزش های آبی متفاوت بوده و پر از موانع طبیعی است و علاقه مندان به هیجان و ورزش های شدید، این ورزش آبی را امتحان کنند. ورزش رفتینگ به صورت گروهی و تیم های 4 تا 12 نفره برگزار می شود. رفتینگ که در مواقع بارندگی در زمانی که جریان و سرعت رودخانه در اوج خود است، بیشتر سرگرم کننده خواهد بود. رفتینگ در عرصه ورزشی زیر مجموعه رشته های اسلالوم است، زیرا در آب های خروشان انجام می شود. این رشته در عرصه ورزشی درجه بندی شده است. رفتینگ شش درجه پیشرفت دارد و تمام افرادی که وارد این رشته می شوند باید آنها را بگذرانند. رقابت های آب های خروشان با استفاده از قایق های کایاک برگزار می شود که به دلیل حفظ دشوار تعادل قایق های کایاک بیشتر در حالت حرفه ای انجام می گیرد و شکل تفریحی ندارد. پارو، چسب تعمیرات، متصل کننده پارو و... از انواع لوازم جانبی قایق های بادی می باشند.

شیرجه از صخره: شیرجه زدن در آب و پرش از بالای صخره از هیجان انگیزترین و لذت بخش ترین تفریح ها و ورزش های آبی در بین جوانان می باشد. در این ورزش شیرجه زن از بالای صخره و یا تخته سنگ به درون آب شیرین و یا آب شور شیرجه می‌ زند. رقابت های جهانی شیرجه از صخره هر ساله برگزار می شوند و افرادی که به صورت حرفه ای این ورزش را دنبال می کنند هر ساله در مسابقات جهانی شرکت می کنند. ارتفاعی که شیرجه زن ها از آن به درون آب شیرجه می زنند ۸۵ فوت (نزدیک به ۲۶ متر) ارتفاعی به اندازه یک ساختمان ۸ طبقه می باشد. شیرجه زن های مشتاق برای پیدا کردن مکان های جذاب و هیجان انگیز برای پرش از صخره به درون آب ها را سفر می کنند تا لذت خطر و هیجان را تجربه کنند.

پاراسیل: پاراسیل را می توان هم در گروه ورزش و تفریحات آبی و هم هوایی قرار داد و یکی از سرگرم کننده ترین و هیجان انگیزترین ورزش های آبی در جهان می باشد. پاراسیل یک چتر نجات است که به طور خاص برای کشیده شدن با طناب در پشت قایق طراحی شده است. در این ورزش فرد جلیقه مخصوص را می پوشد و توسط طناب به قایق متصل می شود. هنگامی که قایق شروع به حرکت می کند چتر پشت سر قایق به آرامی اوج می گیرد. با سرعت گیری و پیش روی قایق ارتفاع چتر نیز افزایش می یابد و فرد یا افراد می توانند از منظره ی زیبای دریا و ساحل لذت ببرند. این عملیات حدود ده دقیقه طول می کشد و پس از پایان آن قایق به نزدیکی ساحل بازگشته و چتر به آرامی در محدوده معین فرود می آید. پاراسیل هر ساله با مدیریت انجمن های پاراسیلینگ در قالب مسابقات در سراسر جهان انجام می شوند. این تفریح نسبت به سایر تفریح های آبی مانند جت اسکی قیمت بالاتری دارد و به همین دلیل استقبال کمی از آن می شود.

مقایسه
loading 2 ثانیه
ارسال هشدار اگر قیمت محصول پایین تر از قیمت مشخص شده باشد.
تومان